Promocja stron internetowych w wyszukiwarkach
Jaka jest różnica pomiędzy reklamą AdWords a pozycjonowaniem?
Reklama internetowa AdWords jest często mylona przez nieświadomych klientów z pozycjonowaniem w naturalnych wynikach wyszukiwarki. AdWords to inczej linki sponsotowane i jest to typowa forma reklamy płatnej której wykupienie zapewni nam efekt natychmiastowy. Strona nasza wyświetli się w wyszukiwarce Google obok wyników naturalnych w sekcji "Reklama" - są to przeważnie 4 pierwsze wyniki nad wynikami naturalnymi oraz 3 ostatnie poniżej wyników naturalnych. Z kolei promocja stron poprzez pozycjonowanie to rozciągnięty w czasie proces budowania wartości domeny w ten sposób aby robot wyszukiwarki uznał ją za jedną z najbardziej wartościowych na temat wybranych haseł kluczowych. Proces ten składa sie z wielu działań których celem jest podniesienie pozycji strony na wybrane hasła kluczowe w naturalnych wynikach wyszukiwania. Efektu tego typu promocji poprzez działania SEO nie można uzyskać z dnia na dzień - przeważnie trwa to kilka miesięcy - przeważnie 2-5 miesięcy aczkolwiek duży wzrost pozycji można uzyskać już w ciągu około miesiąca czasu od rozpoczęcia promocji strony w naturalnych wynikach wyszukiwarki.